Azi am inceput sa-mi caut un alt job.De ce? Pentru ca cel pe care il am ma sufoca si la propriu si la figurat...si am simtit ca trebuie sa fac o schimbare in viata mea atat ca spatiu cat si locatie...vreau sa vin in capitala.Salarii mai mari ,mod de afirmare si promovare mult mai rapid si o perspectiva spre viitor.Zis si facut....Am completat repejor un CV si am trimis pe fax la numerele firmelor care m-au interesat .
Nu mare mi-a fost mirarea cand am si fost sunata pentru un interviu pentru saptamana viitoare..Am intrat putin in panica...cum ar trebui sa ma prezint ca sa am reusita 100 %?
Raspunsul l-am primit de la cineva experimentat.
Am sa-l incerc si o sa va spun daca este si posibil de realizat...si nu o sa fiu egoista si am sa-l postez si aici pentru doritorii de joburi.
Căutarea unui loc de muncă pare să meargă foarte bine, de la aplicarea pentru un job, la feed-back-ul angajatului şi prezentarea la interviu. Aici lucrurile pot lua o întorsătură foarte urâtă dacă ţinuta nu este adecvată sau dacă sunt încălcate nişte reguli elementare.
"Interviul în sine poate fi 'game over' pentru candidat dacă nu ştie cum să se poarte", spune Warren Lundy, partener al firmei canadiene de recrutare şi coatching Feldman Daxon Partners Inc. Dacă în urmă cu câţiva ani angajatorii erau mai răbdători, criza i-a transformat total. Teancurile de CV-uri primite de la miile de oameni care caută disperaţi un loc de muncă i-au făcut să renunţe uşor la orice candidat dacă acesta nu a lăsat o impresie bună încă din primele minute.
Specialiştii în resurse umane au făcut astfel o întreagă listă a lucrurilor care NU trebuie făcute la un interviu.
Îmbrăcăminte prea provocatoare
Motiv de eşec pentru 67% din candidaţi
Ce spun experţii: Hainele prea colorate sau prea provocatoare denotă o lipsă de respect faţă de angajator şi faţă de job în sine. O întrevedere de business nu trebuie să semene deloc cu o întâlnire. Femeile sunt cele mai expuse la aceste riscuri şi trebuie să fie foarte atente la ţinuta pe care o adoptă.
Sfat: A purta o ţinută adecvată pentru un loc de muncă este poate unul dintre cele mai importante lucruri. Angajatorul vrea să vadă încă de la interviu cum ar putea arata viitorul său angajat, iar candidatul trebuie să facă impresie bună. Simplitatea şi bunul gust sunt astfel regulile de bază.
Erorile din CV
Motiv de eşec pentru 58% din candidaţi
Ce spun experţii: Greşelile din CV şi cele de vorbire sunt un semn clar al neglijenţei sau chiar a lipsei de instruire. Angajatorul nu va vrea să aibă în echipa sa un om care nu face corect acordurile gramaticale.
Sfat: Citeşte de mai multe ori CV-ul şi fii sigur că tot ceea ce spui este corect. Nu te avânta în discuţii pe care nu le poţi stăpâni.
Întârzirea la interviu
Motiv de eşec pentru 58% din candidaţi
Ce spun experţii: Timpul este foarte preţios pentru angajatori, mai ales în această perioadă de instabilitate economică. Întârzierea seamănă cu un steag roşu al dorinţei de a pica la interviu.Este aproape ca şi cum ai spune "nu vreau acest job".
Sfat: Aloca-ţi mai mult timp decât crezi că ai putea face până la întâlnirea cu angajatorul. Dacă apare o situaţie neprevăzută, sună la companie şi anunţă că vei întârzia, pentru a-ţi exprima respectul.
Bârfirea fostului şef
Motiv de eşec pentru 49% din candidaţi
Ce spun experţii: Dacă îţi vorbeşti de rău fostul şef dai în primul rând dovadă de imaturitate. Mai mult, angajatorul se va simţi foarte prost şi va considera că în viitor va ajunge şi el "în gura" subalternilor săi.
Sfat: Interviul este despre tine şi despre realizările tale, nicidecum despre fostul şef. Conflictele personale nu au ce căuta în această discuţie. Atenţia trebuie îndreptată spre rolul avut la fostul job şi la dorinţa de afirmare în noua funcţie. Dacă eşti întrebat de vechiul şef, trebuie mereu spus un lucru frumos, sau cel puţin neutru.
Telefoanele care sună
Motiv de eşec pentru 40% din candidaţi
Ce spun experţii: Dacă sună telefonul la interviu şi candidatul răspunde, atunci îşi poate lua adio de la eventualul job. Mai mult chiar, deranjul provocat de soneria telefonului îl poate enerva pe intervievator. Dacă situaţia este una gravă (un copil bolnav acasă sau un părinte în spital), angajatorul trebuie anunţat de la început că este posibil să primiţi un telefon urgent.
Sfat: Dacă nu sunt situaţii extreme, închideţi telefonul de tot. Dacă uitaţi, respingeţi pur şi simplu apelul, cereţi-vă scuze şi continuaţi discuţia. Nu vă lăsaţi luat de val şi nu vă rupeţi de context.
Fără mâncare şi băutură
Motiv de eşec pentru 31% din candidaţi
Ce spun experţii: Să aduci mâncare sau băutură cu tine la interviu este cu adevărat un lucru grav. Să le mai şi consumi, este o adevărată catastrofă. Apa minerală este acceptată, în cazul în care sunteţi foarte emotivi şi simţiţi nevoia să vă "dizolvaţi" nodul din gât.
Sfat: Chiar dacă vă sunt oferite cafea sau gustări la interviu, trebuie să le refuzaţi politicos. Sunteţi la o întâlnire de afaceri, nu la un prânz cu prietenii! În plus, ar fi păcat să vărsaţi cafea pe birou sau să lăsaţi firimituri pe scaun.
Fotografia din CV
Motiv de eşec pentru 20% din candidaţi
Ce spun experţii: În urmă cu câţiva ani era aproape obligatoriu să ai o fotografie în CV, însă acum lucrurile s-au schimbat. Scandalurile şi miile de plângeri privind angajarea unei persoane după aspectul fizic, au făcut angajatorii mai precauţi atunci când vine vorba de fotografia din CV.
Sfat: Dacă totuşi există o fotografie, trebuie să fie una tip buletin sau asemeni celor din profilul LinkedIn.
Purtare prea comună
Motiv de eşec pentru 18% din candidaţi
Ce spun experţii: Nimeni nu spune că trebuie să vii la interviu pus la patru ace, cu cravată şi ac, dar nu trebuie să ai nicio atitudine foarte comună, de tipul celei când ieşi cu prietenii. Chiar dacă angajatorul e prietenos, nu trebuie să uiţi că în mâinile lui stă jobul tău.
Sfat: Trebuie să fii optimist şi relaxat, dar nu să te întinzi pe canapeaua din birou. Zâmbetul nu trebuie să lipsească, dar angajatorul nu trebuie să ştie că tocmai te-ai căsătorit.
Angajarea...în cifre
• 50% din deciziile de angajare se bazează pe o "chimie" specială între angajator şi candidat
• 58% dintre angajatori iau în mai puţin de 15 minute decizia de a angaja sau nu pe cineva
• 5% dintre intervievatori ştiu din primul minut dacă au în faţă candidatul ideal
• 50% dintre angajatori cred că un email de la candidat, după interviu, cu un cuvânt de mulţumire, este foarte important
Si astea fiind respectate sper sa reusesc....urati-mi bafta..:)
2 comentarii:
Foarte adevarat tot ce ai scris si trebuie sa le ai in vedere, dar fara sa ajunga sa te streseze ca si cum ar trebui sa urmezi niste pasi in comportament. Poate cel mai important lucru este "chimia" de care ai pomenit. Nu uita ca 75% din comunicare este non verbala. Atentie la gesturile cu mainile si mimica.
You'll do just fine. Bafta!
ms ...sa fie...am sa respect toti pasi..:P
Trimiteți un comentariu